۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۱۳

امام جمعه دهلران:

اجرای طرح های بیابان زدایی و جنگل کاری در دهلران قابل تقدیر است

اجرای طرح های بیابان زدایی و جنگل کاری در دهلران قابل تقدیر است

دهلران-امام جمعه شهرستان دهلران گفت: اجرای طرح های بیابان زدایی و جنگل کاری در حوزه شهرستان دهلران قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن موسوی ظهر جمعه در مراسم روز درخت کاری د ر دهلران اظهار کرد: اهمیت حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی ضروری است و کوچک‌ترین سهل انگاری می‌تواند منجر به حوادث بزرگ و خسارات جبران ناپذیر به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی شود.

وی بیان داشت: در آموزه‌های دینی تاکید فراوانی در حوزه درخت کاری و حفاظت از منابع طبیعی وجود دارد و ما باید به این موضوعات در که در آموزه‌های دینی اشاره شده توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام سید موسوی گفت: در حوزه مبارزه با بیابان زدایی در شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته است و با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان باید بیابان زدایی و توسعه جنگل کاری همچنان در شهرستان تداوم داشته باشد.

امام جمعه دهلران با اشاره به اینکه طبیعت متعلق به همه نسل‌ها است، گفت: همه ما باید از آن حفاظت و حراست کنیم و در کاشت نهال مشارکت داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که در امسال در شهرستان دهلران صورت گرفت همکاری مشترک حوزه علمیه دهلران با منابع طبیعی و توزیع نهال مثمر در بین روستاهای هدف شهرستان بود.

وی گفت: باید به سمت نهال‌های مثمر برویم چرا که می‌تواند در بحث معیشت اقتصاد خانواده‌ها واقع مؤثر باشد.

امام جمعه دهلران افزود: حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش پرورش باید در راستای نهادینه شدن انس با طبیعت آموزش حفاظت از طبیعت را در حوزه‌های مختلف تلاش کنند.

کد خبر 5162151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha